Všeobecné obchodní podmínky společnosti GAIN Company s.r.o.

1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ

1.1. Pokud výrazy obsažené v těchto Všeobecných obchodních podmínkách (dále jen „VOP“) začínají velkým písmenem, mají význam definovaný v těchto VOP, pokud není uvedeno jinak.

1.2. GAIN company s.r.o., IČ: 04167244, Vlčkova 532/8, Žižkov, 130 00 Praha (dále jen „Provozovatel“), poskytuje službu FIX Parking zákazníkovi (dále jen „Zákazník“ – fyzická nebo právnická osoba využívající parkovací a transferové služby poskytované Provozovatelem). Tato služba spočívá v poskytování parkovacích míst pro motorová vozidla na parkovišti na adrese Do Blatin 373/5, 155 21 Praha Zličín, které se nachází 10 km od Terminálu Letiště Václava Havla v Praze, a dále v organizaci transferů zákazníků a jejich zavazadel na letiště a zpět (dále jen „FIX PARKING“).

1.3. Služby Provozovatele jsou určeny pro vozidla s hmotností do 3,5 tuny, délkou do 5 metrů a výškou do 2,2 metru.

1.4. Zákazník může využít následující možnosti, pokud předem informuje Provozovatele e-mailem na adresu info@fixparking.cz:

  • Parkování s transferem;
  • Parkování bez transferu.

1.5. Tyto VOP se řídí občanským zákoníkem České republiky (zákon č. 89/2012 Sb.), zákonem na ochranu spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.) a dalšími platnými právními předpisy České republiky.

1.6. FIX PARKING poskytuje službu dočasného umístění vozidel, nikoli jejich uskladnění. Provozovatel není bezpečnostní agentura a nese pouze částečnou odpovědnost za vozidla ponechaná na parkovišti.

 

2. PROCES REZERVACE

2.1. Zákazník provádí rezervaci parkovacího místa prostřednictvím webové stránky fixparking.cz.

2.2. Po dokončení objednávky obdrží zákazník automatickou odpověď, která nepotvrzuje dostupnost volného místa.

2.3. Do 12 hodin od provedení rezervace obdrží zákazník druhý e-mail od zaměstnance GAIN company s.r.o. s potvrzením dostupnosti parkovacího místa, informací o nedostupnosti nebo nabídkou alternativních parkovišť za stejnou cenu na následujících adresách:

  1. PRG Parking – Parkoviště u letiště Praha – U Prioru 4, 161 00 Praha 6, Ruzyně
  2. HOST PARKING – Hostivice, 25301, 50.078766, 14.283759

2.3.1. Pokud nejsou volná místa k dispozici, může být zákazníkovi nabídnuta alternativa na jiném parkovišti s dohodnutím ceny.

2.3.2. V případě úplné nedostupnosti parkovacího místa může být rezervace zrušena společností GAIN company s.r.o. prostřednictvím e-mailu zákazníka, který byl uveden při rezervaci.

2.4. Zákazník je povinen zadat pravdivé a správné údaje při provádění rezervace (jméno a příjmení, e-mail, telefonní číslo, SPZ vozidla, počet osob). Pokud zákazník uvede nesprávné údaje, rezervace může být zrušena e-mailem nebo přímo na místě poskytování služby.

2.5. Každý zákazník obdrží potvrzení rezervace e-mailem, které mu zaručuje právo na využití služeb FIX PARKING, pokud rezervace nebyla zrušena Provozovatelem z výše uvedených důvodů.

2.6. Pokud parametry vozidla překračují stanovené limity (hmotnost nad 3,5 tuny, délka nad 5 metrů nebo výška nad 2,2 metru) a pokud je na webu uveden příplatek, má Provozovatel právo buď tento příplatek účtovat, nebo – pokud příplatek není zaplacen – rezervaci zákazníka zrušit s odpovídajícím oznámením.

2.7. Doporučený čas příjezdu na parkoviště je nejméně 3 hodiny před odletem. Provozovatel nezaručuje včasný příjezd na letiště nebo zpět z důvodu možných dopravních zácp, povětrnostních podmínek, jednání třetích stran, technických poruch dopravních prostředků nebo jiných okolností.

2.8. Zákazníkovi se doporučuje provést rezervaci alespoň 24 hodin před využitím služby. Provozovatel si vyhrazuje právo zpracovat objednávku do 12 hodin od jejího obdržení za účelem ověření dostupnosti služby na požadované datum. Provozovatel informuje zákazníka o výsledku, nabídne možné alternativy nebo ekvivalentní službu na jiném parkovišti, pokud objednanou službu nelze poskytnout.

2.9. Pokud zákazník opakovaně provádí rezervace, ale službu nevyužívá bez předchozího oznámení Provozovateli, má Provozovatel právo dočasně nebo trvale zablokovat možnost rezervace pro tohoto zákazníka.

2.10. Provozovatel nezaručuje nepřetržitou dostupnost webových stránek pro provádění rezervací a nenese odpovědnost za výpadky nebo technické problémy, které mohou být způsobeny údržbou webu nebo jinými technickými poruchami.

 

 

 

 

3. PODMÍNKY POUŽÍVÁNÍ SLUŽBY FIXPARKING

3.1. Zákazník je povinen se před provedením rezervace seznámit se základními podmínkami zveřejněnými na webové stránce FIXPARKING.CZ. Rezervace služby je možná pouze po kliknutí na tlačítko „VOP“ na webu a vyjádření souhlasu s těmito podmínkami. Kliknutím na tlačítko „VOP“ zákazník potvrzuje, že se seznámil s pravidly služby a souhlasí s nimi. Bez tohoto souhlasu není rezervace možná.

3.2. Zákazník se zavazuje dostavit se na parkoviště ve sjednaný čas. Čas příjezdu si zákazník volí sám při provádění rezervace na webu fixparking.cz.

3.3. Pokud zákazník nestihne dorazit v rezervovaném čase, je povinen informovat Provozovatele nejméně 60 minut před plánovaným časem příjezdu.

3.4. Zákazník je povinen uhradit parkovací službu na místě před začátkem parkovacího období, dodržovat pravidla parkování vyznačená na parkovišti a opustit parkoviště ve sjednaném termínu.

3.5. Zákazník si ponechává klíče od svého vozidla, pokud není v rámci poskytování doplňkové služby FIX PARKING dohodnuto jinak.

3.6. Za zákazníka se nepovažuje osoba, která neprovedla předchozí rezervaci a neuhradila služby v souladu s pravidly stanovenými Provozovatelem.

3.7. V případě porušení bodu 3.6 má Provozovatel právo odmítnout poskytnutí služby a požadovat po Zákazníkovi okamžité uvolnění parkovacího místa. Pokud Zákazník odmítne parkovací místo opustit, je Provozovatel oprávněn obrátit se na příslušné orgány za účelem vyřešení situace.

3.8. Zákazník je povinen používat vozidlo s platnou technickou kontrolou. Parkování vozidla s neplatnou technickou kontrolou je zakázáno. Provozovatel si vyhrazuje právo odmítnout poskytnutí parkovací služby, pokud je technická kontrola vozidla neplatná. Pokud platnost technické kontroly vyprší během doby parkování vozidla na parkovišti, Provozovatel si vyhrazuje právo informovat příslušné orgány (policii) o porušení předpisů.

3.9. Služba FIX PARKING prostřednictvím webu fixparking.cz je povolena na maximální dobu 90 dnů. Pokud Zákazník požaduje delší dobu parkování, musí kontaktovat Provozovatele písemně prostřednictvím e-mailu info@fixparking.cz za účelem dohody o podmínkách. Pokud systém fixparking.cz umožní rezervaci na dobu delší než 90 dní, je Zákazník povinen zaslat oznámení na e-mail info@fixparking.cz s úmyslem využít parkování po delší dobu a získat písemný souhlas od Provozovatele.

3.10. Pokud Zákazník během poskytování služby zjistí, že nebude schopen opustit parkoviště v uvedeném termínu, je povinen okamžitě informovat Provozovatele. V takovém případě je Zákazník povinen uhradit prodloužení služby dle platného ceníku uvedeného na webu fixparking.cz. Platba musí být provedena na účet Provozovatele, jehož údaje budou zaslány na e-mail Zákazníka uvedený při rezervaci, nebo přímo zaměstnanci GAIN company s.r.o..

3.11. Zákazník je povinen dodržovat bezpečnostní předpisy při pohybu a parkování svého vozidla na parkovišti, včetně dodržování rychlostních omezení, parkování na vyhrazených místech a respektování všech dopravních značek. V případě porušení těchto pravidel má Provozovatel právo odmítnout poskytování služeb bez nároku na vrácení peněz.

3.12. Služba FIXPARKING zahrnuje poskytnutí jednoho parkovacího místa a jednoho transferu na Letiště Václava Havla a zpět. V případě potřeby dalšího transferu (na letiště nebo zpět) je Provozovatel oprávněn účtovat dodatečný poplatek 300 Kč za každý transfer. Tato služba je domlouvána na místě u vozidla před odjezdem.

3.13. Zákazník má právo odmítnout transfer na letiště a zpět, avšak poplatek za službu FIXPARKING se v tomto případě nevrací a je považován za úhradu poskytnuté služby.

3.14. Služba FIXPARKING se poskytuje pouze mezi parkovacím místem zákazníka v rámci areálu parkoviště a vyhrazenou zónou pro výstup nebo nástup v blízkosti Letiště Václava Havla. Jiné trasy nebo odchylky od stanovené trasy nejsou možné.

3.15. Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a je si vědom možných rizik, včetně nepřítomnosti ostrahy, přičemž si ponechává právo obrátit se na příslušné orgány a chránit své zákonné zájmy, pokud nastanou okolnosti odporující platným právním předpisům.

3.16. Provozovatel má právo odmítnout parkování vozidel, která mají viditelné mechanické poškození, únik paliva nebo jiných kapalin, jež mohou představovat riziko pro životní prostředí nebo ostatní zákazníky.

3.17. Je zakázáno ponechávat na parkovišti vozidla, která jsou v pátrání, v exekuci nebo na která byla uvalena soudní či jiná omezení. Pokud bude takové omezení zjištěno, má Provozovatel právo informovat příslušné orgány a předat jim informace o vozidle.

 

4. PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY PRO ZAVAZADLA

4.1. Každý zákazník má právo na přepravu jednoho kusu zavazadla o maximálních rozměrech 81 cm x 55 cm x 35 cm a hmotnosti do 20 kg na osobu.

4.2. V případě překročení těchto parametrů má Provozovatel právo odmítnout přepravu zavazadla nebo požadovat dodatečný poplatek za jeho přepravu.

4.3. Přeprava příručního zavazadla je omezena na rozměry 55 cm x 40 cm x 20 cm, přičemž každý zákazník má nárok pouze na jedno příruční zavazadlo.

4.4. Provozovatel si vyhrazuje právo odmítnout přepravu nestandardního zavazadla (jízdní kola, zvířata, velké kufry), pokud to odporuje přepravním podmínkám.

 

5. POLITIKA ZRUŠENÍ REZERVACE A ODSTOUPENÍ OD SLUŽBY FIX PARKING

5.1. Zákazník má právo zrušit rezervaci nejpozději 24 hodin před začátkem parkovací doby. Zrušení se provádí e-mailem jako odpověď na e-mail s potvrzením rezervace od Provozovatele.

 

6. POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA

6.1. Zákazník je povinen dodržovat pravidla zveřejněná na webové stránce fixparking.cz.

6.2. Zákazník je povinen dostavit se na parkoviště ve dni a čase uvedeném v rezervaci a okamžitě informovat Provozovatele v případě jakýchkoliv změn.

6.3. Zákazník je povinen nahlásit Provozovateli všechna stávající poškození vozidla před začátkem poskytování služeb a zdokumentovat je pomocí fotografií nebo videozáznamu. Pokud zákazník neoznámí poškození předem, Provozovatel nenese odpovědnost za případné reklamace týkající se stavu vozidla po ukončení služby.

6.4. Zákazník může využít rezervované parkovací místo pouze jednou, od okamžiku vjezdu na parkoviště až do ukončení rezervace.

6.5. Zákazník je povinen zaparkovat vozidlo na parkovacím místě určeném zaměstnancem GAIN company s.r.o.. Zákazník nesmí zaparkovat své vozidlo bez vědomí Provozovatele na parkovací ploše Provozovatele, protože dané místo může patřit jiné firmě.

6.6. V případě porušení bodu 6.5 má Provozovatel právo uložit zákazníkovi pokutu ve výši 3000 Kč + cenu za parkování za příslušné období, nebo odmítnout poskytnutí služby FIX PARKING.

6.7. Pokud zákazník neopustí parkovací areál včas, bude mu účtován dodatečný poplatek 100 Kč za každý den prodlení, dle sazebníku zveřejněného na webu fixparking.cz.

6.8. Pokud zákazník nesprávně uvedl počet osob při rezervaci a neinformoval Provozovatele písemně nebo e-mailem, má Provozovatel právo účtovat dodatečný poplatek ve výši 100 Kč za každou neohlášenou osobu. Zákazník má právo odmítnout platbu 100 Kč na osobu, v takovém případě Provozovatel provede transfer pouze pro počet osob uvedený v rezervaci.

6.9. Pokud zákazník nevyzvedne své vozidlo do 14 kalendářních dnů po uplynutí zaplacené doby parkování a neinformuje Provozovatele o nutnosti prodloužení, má Provozovatel právo předat informace o vozidle příslušným orgánům (policii, městským službám) a po obdržení povolení zahájit nucený odtah vozidla na městskou odtahovou plochu na náklady zákazníka.

6.10. Pokud vozidlo zákazníka nemůže opustit parkoviště z objektivních důvodů souvisejících s technickou závadou (například vybitá baterie, proražená pneumatika apod.), je zákazník povinen okamžitě informovat Provozovatele. Pokud zákazník nepodnikne kroky k odstranění závady do 48 hodin od oznámení, má Provozovatel právo organizovat odtah vozidla na náklady zákazníka v souladu s platnými právními předpisy, a to s předchozím oznámením a zdokumentováním důvodu odtahu.

6.11. Zákazníkovi se doporučuje zdokumentovat (foto-dokumentace) stav vozidla na přiděleném parkovacím místě po zaplacení služby a před odjezdem z parkoviště. Doporučené fotomateriály zahrnují:

  • Celkový pohled na vozidlo ze všech stran (přední, zadní, levá a pravá strana).
  • Fotodokumentaci registrační značky.
  • Detailní záznam existujících poškození.
  • Palubní desku se stavem tachometru, pokud zákazník předává klíče Provozovateli jako součást doplňkové služby (dle podmínek uvedených na webu).

6.12. V případě podání reklamace se zákazníkovi doporučuje předložit Provozovateli fotografie pořízené na přiděleném parkovacím místě na začátku a po skončení parkování.

6.13. Pokud zákazník nepředloží fotodokumentaci vozidla na přiděleném parkovacím místě před a po parkování, může být řešení reklamace obtížnější.

6.14. Zákazníkovi se doporučuje uchovat fotomateriály minimálně 14 kalendářních dnů po ukončení parkovací služby.

6.15. Zákazník nese odpovědnost za mechanické (zamrznutí brzd v zimním období atd.), elektrické (vybitá baterie atd.) nebo jiné závady vozidla, které vznikly před, během nebo po využití parkovací služby.

6.16. Zákazníkovi se doporučuje nenechávat osobní věci ve vozidle během parkování na parkovišti.

 

7. ODPOVĚDNOST PROVOZOVATELE

7.1. Obecná ustanovení o rozsahu odpovědnosti

7.1.1. Provozovatel odpovídá zákazníkovi výhradně v případech, kdy je prokázáno, že škoda byla způsobena úmyslným jednáním Provozovatele nebo vznikla v důsledku hrubé nedbalosti (hrubá nedbalost) ze strany Provozovatele nebo jeho oprávněných zaměstnanců.

7.1.2. Tento oddíl neomezuje ani nevylučuje ta práva zákazníka, která nelze omezit nebo vyloučit podle kogentních (závazných) právních předpisů České republiky.

7.1.3. Zákazník bere na vědomí a souhlasí, že poskytování služby FIXPARKING není „plně hlídaným parkovištěm“ ve smyslu služby úschovy (úschova), ale představuje poskytnutí parkovacího místa (dočasně vyhrazeného prostoru) s možností organizovaného transferu. Jakákoli dodatečná bezpečnostní opatření (kamerový systém, oplocení, osvětlení apod.) neznamenají, že Provozovatel přebírá bezpodmínečnou odpovědnost za bezpečnost vozidla nebo majetku zákazníka.

7.2. Jednání třetích osob, přírodní katastrofy, vandalismus

7.2.1. Provozovatel nenese odpovědnost za škodu způsobenou na vozidle nebo jiném majetku zákazníka v důsledku jednání třetích osob (včetně krádeže, vloupání, vandalismu), pokud není prokázáno, že Provozovatel jednal s hrubou nedbalostí nebo úmyslně opomenul přijmout opatření, která přímo přispěla ke vzniku takové škody.

7.2.2. Provozovatel nenese odpovědnost za škodu způsobenou vyšší mocí (force majeure), mezi které patří, ale nejsou omezeny na:

  • přírodní katastrofy,
  • mimořádné události,
  • požáry,
  • povodně,
  • zemětřesení,
  • jakékoli jiné události, které nebylo možné rozumně předvídat nebo jim zabránit.

7.3. Nesprávné používání vozidla zákazníkem

7.3.1. Provozovatel nenese odpovědnost za poškození nebo poruchy vzniklé v důsledku nesprávného používání vozidla zákazníkem, jeho pasažéry nebo třetími osobami, kterým zákazník sám umožnil přístup k vozidlu.

7.3.2. Pokud nesprávné používání vozidla nebo jiné jednání zákazníka způsobí škodu na majetku Provozovatele nebo ostatních zákazníků, je Provozovatel oprávněn požadovat náhradu škody v plné výši od odpovědné osoby v souladu s platnými právními předpisy České republiky.

7.4. Transfer na letiště a související zpoždění

7.4.1. Provozovatel nenese odpovědnost za jakékoli ztráty nebo nepříjemnosti způsobené zpožděním transferu (na letiště nebo zpět), pokud zpoždění vzniklo z důvodů, které nejsou závislé na Provozovateli. Mezi tyto důvody patří:

  • dopravní zácpy,
  • silniční opravy,
  • nehody,
  • povětrnostní podmínky,
  • neočekávané technické poruchy vozidel atd.

7.4.2. Provozovatel nezaručuje přesný čas příjezdu na letiště ani návratu z něj, pokud na trase vzniknou objektivní překážky. Zákazníkovi se doporučuje plánovat příjezd na parkoviště s časovou rezervou minimálně 3 hodiny před plánovaným odletem.

 

 

7.5. Odpovědnost za infrastrukturu parkoviště

7.5.1. Provozovatel zaručuje, že parkovací plocha splňuje běžné standardy a rozumné bezpečnostní požadavky, které jsou běžné pro otevřená nehlídaná parkoviště.

7.5.2. Provozovatel je povinen včas odstranit technické závady své infrastruktury (závory, oplocení, osvětlení) za předpokladu, že se o těchto závadách dozvěděl.

7.6. Webové stránky, rezervační systém a technické poruchy

7.6.1. Provozovatel nenese odpovědnost za dočasné výpadky webových stránek, které jsou způsobeny nezbytnou údržbou nebo okolnostmi mimo kontrolu Provozovatele (např. poruchy sítí, selhání hostingu, kybernetické útoky apod.).

7.6.2. Pokud v důsledku technické poruchy rezervace nebyla potvrzena nebo byla potvrzena nesprávně, je Provozovatel povinen v přiměřené lhůtě informovat zákazníka a nabídnout mu alternativní řešení nebo rezervaci zrušit bez sankcí pro zákazníka.

7.7. Hranice odpovědnosti za škodu

7.7.1. Pokud bude v průběhu poskytování služeb prokázáno, že škoda vznikla vinou nebo hrubou nedbalostí Provozovatele, odpovědnost Provozovatele za náhradu škody je omezena na skutečnou, dokumentovanou výši vzniklé škody. Náhrada nezahrnuje ušlý zisk, morální újmu nebo nepřímé škody, pokud právní předpisy výslovně nestanoví jinak.

7.7.2. Jakékoli rozšířené nároky na kompenzace, pokuty, smluvní sankce nebo penále ze strany zákazníka, které přesahují přímou majetkovou škodu, jsou přípustné pouze v rozsahu výslovně předepsaném zákonem, který nelze změnit dohodou smluvních stran.

7.8. Okolnosti vylučující odpovědnost

7.8.1. Pokud byla škoda způsobena třetí osobou nebo vznikla v důsledku událostí mimo kontrolu Provozovatele (viz body 7.2 a 7.4), Provozovatel nenese odpovědnost, pokud zákazník neprokáže úmyslné jednání nebo hrubou nedbalost ze strany Provozovatele.

7.8.2. Zákazník souhlasí, že je povinen sám přijímat rozumná opatření k ochraně svého vozidla a nenechávat v něm cenné předměty na viditelném místě, s vědomím, že parkoviště není plně hlídaným parkovištěm ve smyslu služby úschovy.

7.9. Krádež, poškození

7.9.1. Provozovatel nenese odpovědnost za krádež součástí nebo věcí uvnitř vozidla, spáchanou třetími osobami, pokud zákazník neprokáže, že Provozovatel úmyslně nebo s hrubou nedbalostí vytvořil podmínky pro spáchání takového činu, a pokud nepředloží důkazy, že dané součásti nebo věci byly ve vozidle přítomny před parkováním.

7.9.2. Zákazník potvrzuje a bere na vědomí, že FIXPARKING není plně hlídaným parkovištěm a nezajišťuje nepřetržitý osobní nebo fyzický dohled nad vozidly.

7.10. Postup při uplatnění nároku na náhradu škody a reklamace

7.10.1. Pokud se zákazník domnívá, že škoda byla způsobena vinou Provozovatele, je povinen okamžitě informovat Provozovatele a postupovat podle reklamačního řízení, uvedeného v oddílu 8 těchto VOP.

7.10.2. Provozovatel projedná reklamaci v přiměřené lhůtě, vyžádá si od zákazníka nezbytné důkazy (fotografie apod.) a v případě prokázané odpovědnosti zajistí náhradu škody v souladu s ustanoveními občanského zákoníku České republiky.

7.10.3. Pokud zákazník nepředloží fotodokumentaci vozidla na přiděleném parkovacím místě před a po parkování, nebo neposkytne jiné přesvědčivé důkazy potvrzující, že škoda vznikla na parkovišti Provozovatele a jeho zaviněním, může být reklamace zamítnuta.

7.11. Odpovědnost za informování o nepředvídaných okolnostech

7.11.1. Provozovatel se zavazuje v přiměřené lhůtě (do 12 hodin od obdržení rezervace) informovat zákazníka o okolnostech, které mohou ovlivnit poskytnutí služby (např. plná kapacita parkoviště, nemožnost poskytnutí transferu, dočasné uzavření parkoviště apod.), pokud zákazník poskytl správné kontaktní údaje a uvedl spolehlivý způsob komunikace.

7.11.2. Pokud Provozovatel nesplní svou povinnost včasného oznámení do 12 hodin, ačkoli měl technickou možnost tak učinit, a tím zákazníkovi prokazatelně způsobí škodu, odpovídá za tuto škodu podle obecných pravidel o náhradě škody.

7.12. Ztracené a nalezené předměty

7.12.1. Veškeré předměty nalezené na parkovišti nebo ve vozidle Provozovatele, které nepatří Provozovateli, budou uchovávány po dobu 7 (sedmi) kalendářních dnů. Po uplynutí této lhůty má Provozovatel právo předat je policii nebo je zlikvidovat.

7.12.2. Provozovatel nenese odpovědnost za ztracené věci, které byly ponechány bez dozoru, pokud není prokázáno, že jejich ztráta byla způsobena hrubou nedbalostí Provozovatele.

 

 

 

 

 

 

 

 

8. REKLAMACE

8.1. Reklamace se přijímají v písemné formě s přiložením nezbytných dokumentů a jsou projednány do 5 dnů.

8.2. Veškeré sporné situace se řeší prostřednictvím e-mailu: info@fixparking.cz.

8.3. Všechny spory a reklamace se řeší mimosoudně. Pokud se strany nedohodnou, spor se předává k posouzení příslušnému soudu České republiky.

8.4. Provozovatel má právo požadovat od zákazníka další důkazy (fotografie, videozáznamy, kopie dokumentů atd.) nezbytné pro objektivní posouzení reklamace. Zákazník je povinen tyto materiály poskytnout v přiměřené lhůtě, obvykle nejpozději do 5 pracovních dnů od podání žádosti, nebo informovat Provozovatele o důvodech, proč je nelze dodat včas. Pokud zákazník neodešle požadované materiály ani nezdůvodní jejich nepředložení, může být reklamace zamítnuta nebo posouzena na základě dostupných důkazů.

8.5. Pokud zákazník nesouhlasí s rozhodnutím Provozovatele ohledně reklamace, může se obrátit na Českou obchodní inspekci (Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz) za účelem mimosoudního řešení sporu.

 

9. OSTATNÍ USTANOVENÍ

9.1. Zákazník je povinen informovat Provozovatele o jakýchkoli změnách nebo okolnostech, které mohou ovlivnit poskytování služeb, prostřednictvím e-mailu (odpovědí na e-mail obdržený od Provozovatele prostřednictvím webu fixparking.cz).

9.2. Provozovatel má právo odmítnout poskytnutí služby v případě plné kapacity parkoviště nebo jiných technických důvodů. Provozovatel si vyhrazuje právo dočasně omezit poskytování služeb v období špičky (svátky, zvláštní události), přičemž zákazník bude informován v souladu s body 2.3.1 a 2.3.2.

9.3. Provozovatel má právo odmítnout poskytnutí služby zákazníkovi, pokud se zákazník nachází pod vlivem alkoholu nebo omamných látek.

9.4. Provozovatel si vyhrazuje právo jednostranně měnit tyto VOP. Podstatné změny, které ovlivňují rozsah nebo charakter poskytovaných služeb, vstupují v platnost nejdříve 14 dnů po jejich zveřejnění a oznámení zákazníkům prostřednictvím webu fixparking.cz/vop/. Pokud zákazník nesouhlasí s provedenými změnami, má právo odmítnout další využívání služeb tím, že podá žádost o zrušení služby v souladu s platnými pravidly. Provozovatel může, ale není povinen, informovat zákazníka o změnách e-mailem.

9.5. Provozovatel má právo odmítnout poskytnutí služby, pokud zákazník poruší pravidla stanovená v tomto dokumentu, nebo pokud představuje hrozbu pro bezpečnost ostatních osob nebo majetku Provozovatele.

9.6. Provozovatel je oprávněn poskytovat doplňkové služby na základě předchozí ústní dohody se zákazníkem. Má se za to, že zákazník vyjádřil souhlas s poskytnutím takové služby, pokud její poskytnutí ústně potvrdil.

9.7. Provozovatel nenese odpovědnost za nemožnost poskytnutí služby v důsledku vyšší moci (force majeure), včetně, ale nejen:

  • pandemií, epidemií,
  • teroristických útoků,
  • hromadných nepokojů,
  • uzavírek silnic,
  • nehod,
  • válečných konfliktů,
  • zemětřesení, povodní,
  • výpadků elektřiny,
  • a dalších nepředvídatelných událostí.

9.8. Provozovatel je oprávněn jednostranně odmítnout poskytnutí služby bez nároku na vrácení platby v následujících případech:

  • Zákazník nedodržuje stanovená pravidla parkování;
  • Zákazník se nachází pod vlivem alkoholu, drog nebo jiných omamných látek;
  • Zákazník se chová agresivně, vyhrožuje zaměstnancům nebo ostatním zákazníkům;
  • Vozidlo zákazníka představuje riziko pro okolí.

9.9. Provozovatel je oprávněn měnit ceny služeb kdykoli v závislosti na sezóně, vytíženosti parkoviště a dalších faktorech. Aktuální ceny jsou uvedeny na webu fixparking.cz a platí v době provedení rezervace.

9.10. V případě nemožnosti poskytnutí služeb z důvodu vyšší moci (například přírodních katastrof, mimořádných situací atd.) je Provozovatel oprávněn dočasně pozastavit nebo omezit přístup na parkoviště. V takovém případě může zákazník požádat o vrácení nevyužitých dnů parkování, s výjimkou případů, kdy již byla služba částečně poskytnuta (například pokud zákazník již využil transfer).

9.11. Všechny doplňkové služby a jejich ceny jsou uvedeny na webu fixparking.cz nebo https://fixparking.cz/vop/. Zákazník je povinen seznámit se s aktuálními sazbami před využitím služeb. Provozovatel je oprávněn měnit ceny služeb, avšak změny se nevztahují na již potvrzené rezervace. Při změně cen bude zákazník včas informován prostřednictvím zveřejnění informací na webu fixparking.cz.

9.12. Veškeré spory mezi zákazníkem a Provozovatelem podléhají řešení u soudů České republiky. Před podáním žaloby jsou strany povinny učinit veškeré možné kroky k mimosoudnímu vyřešení sporu, včetně podání reklamace podle pravidel uvedených v oddílu 8 těchto VOP. Pokud se spor nepodaří vyřešit dohodou, příslušným soudem je Okresní soud pro Prahu 3.

9.13. Provozovatel může Zákazníkovi nabídnout doplňkové služby související s parkováním, transferem nebo údržbou vozidla (například čištění vozidla nebo výměna chladiva v klimatizaci auta). Tyto doplňkové služby jsou volitelné a Zákazník si je může zvolit buď při rezervaci služby na webové stránce fixparking.cz, nebo po příjezdu na parkoviště na základě domluvy se zaměstnancem. Veškeré sporné situace týkající se výběru nebo poskytnutí doplňkových služeb se řeší prostřednictvím e-mailové komunikace na adrese rezervace@fixparking.cz.

 

10. ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

10.1. Provozovatel zpracovává osobní údaje zákazníka (registrační číslo vozidla, obrazový záznam vozidla) výhradně za účelem poskytování služeb.

10.2. Osobní údaje zákazníka jsou uchovávány maximálně po dobu jednoho měsíce po ukončení využívání parkovací služby.

10.3. Zákazník má právo požádat o opravu nebo odstranění svých osobních údajů v souladu s platnou legislativou o ochraně osobních údajů. Žádost musí být podána prostřednictvím aktivního e-mailu, na který zákazník obdržel oznámení o poskytnutí služby.

10.4. Provozovatel je oprávněn předávat osobní údaje zákazníka příslušným státním orgánům, pokud je to vyžadováno zákonem, nebo v případě porušení podmínek stanovených těmito VOP.

10.5. Zákazník může požádat o odstranění svých osobních údajů zasláním žádosti e-mailem na adresu info@fixparking.cz, přičemž musí uvést své kontaktní údaje.

 

11. ZÁSADY PLATEB A VRÁCENÍ PENĚZ

11.1. Platba za služby FIXPARKING se provádí na místě před začátkem parkovacího období nebo předem prostřednictvím webových stránek Provozovatele, pokud je tato možnost dostupná.

11.2. Pokud zákazník nevyužije rezervovanou službu a neinformuje Provozovatele, platba se nevrací, s výjimkou případů stanovených zákonem.

11.3. Pokud zákazník musí opustit parkoviště před koncem zaplaceného období, může požádat o vrácení nevyužité části platby písemnou žádostí. Vrácení bude vypočteno na základě aktuálních tarifů platných pro dané období.

11.4. V případě chyby při online platbě je zákazník povinen okamžitě informovat Provozovatele a poskytnout dokumenty potvrzující chybu.

11.5. Výjimky z pravidel o vrácení platby mohou být posouzeny individuálně na základě písemné žádosti zákazníka s přiloženými důkazními materiály. Rozhodnutí o případném vrácení peněz je v plné kompetenci Provozovatele.

 

 

12. VIDEODOHLED NA PARKOVIŠTI

 

12.1. Účel a cíle videodohledu

Na území parkoviště je nepřetržitě provozován videodohled za účelem:

  • zajištění bezpečnosti zákazníků a majetku Provozovatele,
  • prevenci protiprávního jednání,
  • dokumentace okolností souvisejících s poskytováním parkovacích služeb,
  • řešení případných sporných situací.

Systém videodohledu zaznamenává:

  • vjezd, výjezd a pohyb vozidel na parkovišti,
  • činnosti zákazníků a zaměstnanců na území parkoviště (například při platbě služby na místě).

Informace o provozu videodohledu je umístěna u vjezdu na parkoviště a v zónách s aktivním záznamem.

 

12.2. Zpracování osobních údajů

Videodohled zaznamenává a zpracovává osobní údaje zákazníků, konkrétně:

  • obrazové záznamy zákazníků v prostoru parkoviště,
  • registrační značky vozidel (při vjezdu a výjezdu).

Provozovatel uchovává tyto údaje v souladu s oprávněnými zájmy souvisejícími s ochranou majetku a plněním svých závazků vůči zákazníkům.

Bez provozu videodohledu není možné poskytovat parkovací služby.

12.3. Doba uchovávání údajů

  • Záznamy z videodohledu (obrazové záznamy zákazníků a vozidel) jsou uchovávány maximálně 14 dní od odjezdu zákazníka z parkoviště, poté jsou automaticky smazány.

 

12.4. Předávání údajů třetím stranám

Provozovatel nepředává osobní údaje třetím stranám, s výjimkou následujících případů:

  • na základě žádosti příslušných orgánů (např. policie, soudů, správních orgánů v rámci vyšetřování nebo soudního řízení),
  • k ochraně práv zákazníka nebo Provozovatele, například v případě pojistné události nebo právního sporu.

 

12.5. Práva zákazníka v souvislosti s osobními údaji

V souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) má zákazník právo:

  • požádat Provozovatele o informace o tom, jaké osobní údaje jsou zpracovávány,
  • požadovat vysvětlení ohledně zpracování osobních údajů,
  • žádat přístup ke svým údajům a případně požadovat jejich opravu,
  • požadovat vymazání údajů nebo omezení jejich zpracování, pokud je zpracování protiprávní,
  • vznést námitku proti zpracování osobních údajů,
  • uplatnit právo na přenositelnost údajů, tj. požádat o kopii svých údajů pro předání jinému správci, pokud je to technicky možné,
  • v případě pochybností o zákonnosti zpracování údajů podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů České republiky (www.uoou.cz).

 

12.6. Kontaktní informace

Zákazník může vznést jakékoli dotazy ohledně ochrany svých osobních údajů nebo uplatnit svá práva tím, že kontaktuje Provozovatele e-mailem: info@fixparking.cz.

 

13. ÚČINNOST VOP

Tyto PRAVIDLA POUŽÍVÁNÍ PARKOVACÍCH SLUŽEB vstupují v platnost dne 26. 3. 2025 a vztahují se na všechna rezervovaná parkovací místa od tohoto data.

Pro rezervace uskutečněné před 26. 3. 2025 platí podmínky, které byly účinné v době rezervace.